Tuesday, April 19, 2016

Härlig Måndag!


   Gårdagen var väldigt intressant. Jag inledde den med en härlig kopp te vid Nannis Shop i Kronoby centrum, och hade trevliga diskussioner om bland annat teknologi, äggkläckningsmaskiner och bilar. Tekopparna där är fantastiskt gulliga!
   Som ni kanske vet är jag väldigt barnslig när det gäller gosedjur, så jag fick en härlig liten mjuk kanin från Nannis Shop också <3 Den ses på den nedre bilden.
   Jag fick också min studentklänning igår också, och den är fantastisk! Färgen är lite annorlunda än jag trodde, bilden på hemsidan fick den att verka lite mer grå, men färgen är faktiskt ännu vackrare IRL! Den passar också näst intill perfekt, men eftersom jag har en så smal midja är den lite för stor kring midjan, så det behöver vi nog rätta till... I övrigt är den perfekt! Jag känner mig som en vacker liten prinsessa när jag har på mig den.
   Nu behöver jag bara hitta ett par perfekta skor, så är jag redo att ta studenten! Men nej, ni kommer inte att få se klänningen innan jag faktiskt blir student ;) Då får ni ser hela utstyrseln på en gång också, skor, smink, klänning och håret ^^
   Snart är urvalsproven här också, men det är ingenting jag är speciellt stressad över, jag är övertygad om att det kommer att gå bra. När det gäller biologin lär jag max behöva lite repetition!
   Jag har också börjat kolla anime, en av de få nördiga saker jag inte testat än... Och jag älskar det! Jag har hittills sett sju avsnitt av Death Note, och den är verkligen härlig. Jag älskar hur de porträtterar det mänskliga psyket, och karaktärerna är underbara. Jag har också tecknat en av karaktärerna i animen, om du vill kolla in den kan du klicka här.  Jag är faktiskt ganska nöjd med den teckningen, och jag kommer högst antagligen att försöka teckna de andra karaktärerna ur Death Note också, när jag får tid över för att göra det.

No comments:

Post a Comment