Wednesday, April 20, 2016

Kycklingar & Dåligt Väder

   Vädret är fruktansvärt idag, blir riktigt deppig av att kolla ut genom fönstret. Det blåser så hårt att det snöblandade regnet som envisas med att falla, inte riktigt faller utan resolut flyger vågrätt genom luften. Det blir nog att hålla sig inomhus så mycket som möjligt av dagen.
   Vår lilla kyckling växer snabbt, och springer omkring snabbare än någonsin. Han/hon intresserar sig väldigt mycket för nagellack, något som jag fick personlig erfarenhet av idag när jag skulle mata henne idag. Vi har teorier om att det beror på att de nylackade naglarna blänker, men det finns inget bevis för det än så länge. Lite roande är det, att se hur den intresserat och försiktigt pickar med näbben på naglarna.
   Jag ska försöka få gjort lite biologiläsning idag också, blev inte mycket av den varan i måndags, så ska försöka ta igen det. Urvalsproven närmar sig med stormsteg, och jag ser fram emot att få skriva det, även om jag blir mer och mer nervös för varje dag som går. Det ska bli så härligt att få börja studera på universitetsnivå till hösten, tycker det ska bli underbart att få bo själv, göra nya saker och träffa nya människor. Jag längtar otroligt mycket, oberoende av vart jag kommer in!

No comments:

Post a Comment