Saturday, April 2, 2016

Vårkänslor

Sitter och Skype:ar med Konrad, ett bra slut på en rätt jobbig och emotionell lördag. Vi har pratat om det mesta ikväll, det är så det brukar fungera. Det är så härligt att prata med honom, det kommer så naturligt.
Var på begravning idag, det är alltid jobbigt för mig, gråter alltid på begravningar, så är verkligen emotionellt slutkörd. Vi var egentligen på väg hela familjen, men två av oss stannade hemma på grund av sjukdom.
Vädret idag var fantastiskt, riktigt typiskt vårväder, så jag tog en promenad under kvällen tillsammans med hunden. Älskar att gå i skogen den här tiden på året, jag älskar att se förändringarna som pågår under våren. Skogen är nog ett av mina favoritställen helt allmänt, men speciellt när solen skiner, och precis börjat värma. Sen är det ju förstås också härligt att höra fåglar som sjunger och allt sånt, det gamla klassiska.
Det enda problematiska med kvällens promenad var att skogsvägen blivit en isbana, så jag halkade och slog höften lite. Det är inte så farligt, men jag kanske får ett litet blåmärke. Öm är den också, men det lär gå över till morgondagen, vilket är jättebra, för om det blir fint väder då också, ska jag försöka spendera mer tid utomhus än jag gjorde idag.
Kramar från Österbotten! <3

No comments:

Post a Comment