Sunday, April 10, 2016

Min Helg

Fredagskvällen och en del av lördagsnatten spenderades i Terjärv, Sara fyller nämligen 18 i dag. Kvällen var fantastisk, jag hade jätteroligt, och jag vill tacka alla som gjorde den kvällen så speciell. Som födelsedagspresent fick Sara tre kilo äpplen, och en del andra intressanta födelsedagspresenter. Hela kvällen slutade med att jag kom hem strax efter tre, väldigt glad och alldeles utmattad.
Gårdagen var väldigt lugn, och jag spenderade den med att teckna, läsa och prata med Konrad. Det var väldigt skönt att få slappna av och göra absolut ingenting alls, eftersom det snart är dags att börja läsa till den nya omgången prov. Det kändes som att jag behövde en paus från all läsning och bara koncentrera mig på en massa annat ett tag.
Det enda större projekt som gårdagen bjöd på var att jag lyckades ta ut min cykel ur garaget.
Idag ska jag spendera mycket tid utomhus, vädret är alldeles fantastiskt och jag tänker inte slösa bort allt solsken inomhus. Jag ska kanske ta vårens första cykeltur idag, eftersom jag inte riktigt hade energin till att göra det igår. Antingen det eller en riktigt lång promenad i skogen.
Jag ska också försöka läsa klart Delirium, boken jag är mitt i just nu, om jag hittar motivation nog till att läsa den. Den är verkligen fantastisk, men jag känner mig lite för okoncentrerad för att klara av att läsa böcker just nu.

No comments:

Post a Comment