Friday, February 19, 2016

Wanha

   Idag ska jag iväg och fira Wanha tillsammans med mina vänner. Wanha är då alltså, för er som inte vet, när de som går andra året i gymnasiet firar att de är äldst i skolan när treorna åkt. I år ska de fira i Nedervetil, och Herman frågade om jag ville komma dit. En stor del av vårt gäng kommer att vara där också, så jag ska iväg dit lite senare under kvällen.
   Jag är fortfarande lite trött från gårdagens ståhej med penkkis och allt möjligt som hör till det. Men i morse fick jag sova länge, så det kunde ha varit mycket värre... Jag ska strax börja ordna med kläder, smink och sånt.
   Egentligen så kanske jag borde stanna hemma, för jag är verkligen näst intill utmattad... Men jag kommer bara att få fira Wanha tillsammans med dem en gång, så jag tycker inte att jag ska missa den chansen. Jag tror inte på att man ska missa sådana chanser man får bara en gång i livet på grund av att man är lite trött!
   Dessutom så har jag ju fått vila upp mig under dagen, då jag inte behövt göra speciellt mycket. Nu efter penkkis så har jag ju inte en enda skoldag kvar, så jag får ju göra lite vad jag vill. Idag har det blivit mest sömn, läsande och lite Youtube videor... Så det ska nog bli skönt att få komma ur huset och göra lite annat mellan varven. Sen i helgen lär det bli massor av jobb igen, så ska ta chansen ikväll att ha riktigt roligt och bara slappna av!

No comments:

Post a Comment