Saturday, February 27, 2016

God Morgon

   Jag är uppe klockan sju på en lördag morgon, vad är det egentligen som händer? Jo det är idag vi ordnar loppis (för mer information klicka här ), så jag måste upp tidigt. Jag är fruktansvärt trött och tänkte 'varför inte skriva ett morgon inlägg, för en gångs skull?'. Så här sitter vi nu.
   Veckan som (snart) har gått har varit rätt intensiv, med pluggande, pluggande och ännu mer pluggande. Jag har haft min sista smörjelse i hälsokunskap, och läst sammanlagt 20+ timmar till skrivningarna, vilket för mig, som har den sämsta förmågan till motivation i hela universum, är väldigt extremt.    Jag har dessutom känt mig mestadels trött hela veckan, så alltför positivt har det inte varit på den fronten heller, även om jag har försökt sova bra. Kanske det är stressen som gör det, vad vet jag. Känner mig trött och seg just nu också.
   Nästa vecka kommer knappast bli lugnare. Andra, som fortfarande går i skola, har sportlov, så jag ska förstås hinna träffa åtminstone en del av dem under veckans gång. Jag har redan två programpunkter inplanerade och en tredje under planering och jag börjar oroa mig för om energin kommer att räcka till, eftersom jag nästa vecka också har planerat in 35 timmar med studier. Usch, usch, vi får se vad det blir av det.
   Mitt huvud är fullt av en massa saker jag borde komma ihåg och hinna göra "städa, hitta studentklänning och studentmössa, läsa till proven, träna, läsa mer till proven, returnera böcker till biblioteket..." Så ja, det är väldigt stressigt just nu. Men det känns rätt bra också, tror jag passar in väldigt bra i studielivet.
Kramar från Österbotten!

No comments:

Post a Comment