Tuesday, July 12, 2016

Snart hemma

   Sitter nu på flygplatsen (Arlanda) och har mer än en timme på mig innan planet går, så tänkte blogga lite snabbt innan jag går till incheckningen. Jag ser verkligen fram emot att få komma hem, trots att resan har varit fantastisk och jag har fått träffa så många underbara, nya människor och fått göra så många nya saker, bland annat flugit, kört gokart och åkt spårvagn för första gången. Jag har aldrig i hela mitt liv haft så roligt, eller varit så trött. Det är svårt att hålla ögonen öppna, trots att jag borde vara på alerten inför flyget.
   Jag har fortfarande lite tid att resa innan jag är hemma, vid 8 (finsk tid) ikväll. Men jag tror att flyget kommer att bli behagligare än det förra, och jag har i stora drag hälften av boken kvar att läsa och en novell som jag skriver på, så underhållning under resan lär inte direkt vara ett problem. Dessutom är ju flyget bara 1½ timme långt, så det kan ju inte direkt vara illa.
På tal om att resa, så är jag ju fruktansvärt dålig på att ta bilder... Det finns människor som kan åka bort över en helg och komma hem med några hundra bilder i kameran och på mobilen. Det här har aldrig hänt mig innan, men den här gången har det det. Jag har faktiskt med mig lite över 500 bilder från det här fantastiska äventyret, och jag ser fram emot att få sitta hemma och bläddra igenom dem alla. Synd bara att vädret var dåligt nästan hela tiden i Göteborg, det spöregnade väl ungefär hälften av tiden jag var där, så det var svårt att ta bilder... Men jag fick ändå promenera runt en del och se en rätt stor del av stan, eftersom spårvagnarna tydligen inte går mitt i natten och vi inte kunde göra annat än promenera hem.
Tack så mycket till alla som har hjälpt till att göra den här resan till en så fantastisk upplevelse. Jag vet att jag aldrig kommer glömma den, och jag ser verkligen fram emot att få börja resa mer så småningom. Veckan har verkligen varit helt otrolig och jag kan inte förstå att jag har fått vara med om något sånt här. Tack så mycket! Ser fram emot att få träffa gänget från Biskops Arnö i Helsingfors om ett par månader, och jag ser fram emot att få träffa alla dem jag lärde känna i Göteborg någon gång snart igen.
Tack för en fantastisk början på juli!

No comments:

Post a Comment