Tuesday, May 10, 2016

Förberedelser

Idag har jag hunnit med en hel del pluggande, men jag hann i alla fall gå ut en del. Tog en liten promenad till den vackra platsen på bilden. Promenader är en av de få aktiviteter där jag känner att jag faktiskt kan samla tankarna och slappna av istället för att stressa och tänka på vad som känns som tusen saker samtidigt.
Jag har också börjat planera resan närmare i detalj, och nu när jag har delgett mina föräldrar åsikterna gällande en del av sakerna jag ska göra, känns det mycket lättare. Det är skönt att de vet om det, eftersom det är en sak som känns väldigt viktig för mig, och som jag verkligen ser fram emot. Det hade känts konstigt att åka iväg och inte säga någonting till dem.
Senast imorgon borde alla detaljer börja klarna, så jag kan fokusera mer på pluggandet igen. Det ska bli väldigt roligt att resa, men det känns också väldigt konstigt att det tagit så mycket tid från alla andra saker jag vanligtvis gör. Jag har tvingats kolla upp både båt och tåg, och ändå är allt inte klart ännu! Det är förvånansvärt invecklat att resa, men kan ärligt säga att den här resan kommer att bli en av höjdpunkterna för mitt 2016! Och ja, jag kommer förstås hålla er alla uppdaterade med alla spännande detaljer!
Kramar från Österbotten!

No comments:

Post a Comment