Wednesday, March 2, 2016

Tröttheten Slår Till Igen

Som så ofta under de senaste veckorna, är jag trött nu när eftermiddagen håller på att gå över i kväll. Jag har haft ett riktigt ordentligt hålligång nu de senaste dagarna, i och med att jag höjt min lästid till 30 timmar på en vecka istället för tjugo.
Gårdagen var dessutom händelserik på andra sätt än studierna. Jag och syskonen for hemifrån tidigt på förmiddagen, besökte simhallen och köpcentret Chydenia i Kokkola för shopping och mat. Jag hittade en ny kjol, och en härlig stickad tröja. Långärmade tröjor är något som jag har rätt lite av, så den variationen är nog väldigt positiv. Hela utflykten slutade med att vi kom hem i slutet på eftermiddagen. Sen efter det, blev det som vanligt en massa pluggande, precis som vanligt.
Hittills idag är plugga och städa näst intill allt jag gjort. Känns som att hela dagen bara går mig förbi, och jag har redan kommit igenom tre tekoppar... Vid det här laget, tror jag nästan att min kropp består av 60% te istället för 60% vatten! Studierna känns allt jobbigare, och jag kommer framåt, men känns ändå som att jag borde göra mera.
Dagarna på min läsperiod bara rinner förbi, jag förstår inte vart tiden tar vägen. Timmarna går och går, och jag kan inte annat än försöka göra det mesta av den undanflyende tiden, någonting som visar sig vara mycket lättare sagt än gjort! Dessutom har det vackra vädret utgjort en stor distraktion, när jag känner att jag mycket hellre skulle vara ute i den vackra vårvintern istället för att sitta med näsan i skolböckerna!

No comments:

Post a Comment