Tuesday, March 15, 2016

Slutrakan

   Känner mig allmänt oengagerad idag, och jag som hade tänkt hinna med så mycket! Det är dags för studentexamen i hälsokunskap imorgon, och jag känner varken redo eller inte-redo. Tycker mest det ska bli skönt att få det gjort, och börjar så småningom se ljuset i slutet av tunneln. Slutrakan närmar sig med den sista skrivningen i slutet av den här månaden, och det är nog tur, för jag börjar bli innerligt trött på allt pluggande.
   Idag har jag varit och inhandlat resurser för skrivningarna imorgon, nämligen en chokladplatta och en sallad. Fick till och med tag i favoritsalladen, så positivt är det i varje fall på den fronten!
   Har haft riktigt fint väder idag, så när jag orkat har jag varit ute i solskenet. Håller fortfarande på att bli frisk från förkylningen, så orken är det lite dåligt med. Som tur är, är alla fysiska symptom borta nu, och det känns väldigt skönt. Lyckades plocka in lite lätt flexibilitetsträning idag, men inte för mycket. Det är ju allmänt känt att man ska ta det lugnt när man håller på och tillfrisknar!
   Idag har fyra nya hönor flyttat hem till oss (om ni inte visste det: vi innehar en liten miniatyrarmé av höns), och nykomlingarna ses på bilderna. Mitt intresse för höns är inte så extremt i vanliga fall, men tycker faktiskt att den helsvarta och den svartvita har riktigt gulliga frisyrer!
   Jag försökte få mamma att döpa den svartvita till David Bowie, men hon har inte nappat på idén än... Jag försökte använda det originella utseendet om argument, men namnet blev fortfarande inte populärt.. Kommer nog att fortsätta kalla henne David Bowie ändå, tycker det passar så bra. Den helsvarta har inget namn än.
   Funderar att ta en tur till biblioteket imorgon efter skrivningarna och skaffa någonting mer skönlitterärt än biologiböckerna att läsa. Det var ett tag sedan jag fann tid för en bok, så kunde vara en trevlig omväxling.
   På torsdag är det dags för sista smörjelsen i biologi, vilket också tyder på att slutet närmar sig... Sitter just nu och lyssnar på inspelningar där jag läser en hälsokunskapsböckerna högt, och repeterar på så sätt materialet jag borde kunna tills imorgon. Börjar känna mig lite trött, det har varit en händelserik dag och det ska bli skönt att snart få varva ner tillsammans med 4/5 av familjen och våra traditionella tv-serier.

2 comments:

  1. Replies
    1. Tack! Jo, de är väldigt unika. Intresset för höns är främst min mammas, men ibland tycker jag nog att de är väldigt underhållande x3

      Delete