Monday, March 28, 2016

Trött På Mörker

Jag är så innerligt trött på vintern, på snön och mörkret som följer med den. Jag vill ha vår, nu genast. Vädret idag var rätt fint, och ganska varmt, får hoppas att det fortsätter i samma stil så att snön äntligen, äntligen skulle kunna smälta bort. Jag längtar efter att kunna cykla igen. Snön blir så fruktansvärt tråkig efter ett par månader.
Liten guldkant på tillvaron fick jag idag av ett riktigt underbart Skype-samtal, i övrigt har jag mest repeterat inför den kommande biologi skrivningen... Jag är ärligt talat fruktansvärt omotiverad gällande den, vill mest att studentskrivningarna ska vara över, så jag blir färdig med gymnasiet nån gång. Mitt sista studentexamensprov äger rum på onsdag, om två dagar då alltså... Det känns som jag borde göra mer för att förbereda mig, men jag varken kan eller orkar. Min motivation och min planering är väldigt långt borta för tillfället, men som tur är, så kan jag sedan länge det jag borde kunna, och jag behöver bara repetera imorgon.
Jag har sovit riktigt dåligt de senaste nätterna, jag vet inte riktigt vad det beror på. Kanske är det omedveten stress eller något ditåt, men John Blund och jag är verkligen osams. Förhoppningsvis så får jag en/ett par nätter med god sömn innan skrivningarna, man kan ju i alla fall hålla tummarna!

No comments:

Post a Comment