Thursday, March 17, 2016

Nattbuss 198

Läste idag ut Nattbuss 198, och jag tyckte verkligen om den, så jag tänkte rekommendera den åt alla er bokmalar som läser bloggen. Jag älskar boken, eftersom jag väldigt lätt identifierar mig med den manliga huvudkaraktären.
Johan är en tyst, ganska tillbakadragen kille. Men en natt kommer han att uppleva någonting som för evigt kommer att förändra honom, på flera sätt. När han för en gångs skull bryter vanan och går ut med andra jämnåriga, råkar han ut för en olycka på väg hem.
Frida är en smart tjej, och anser att hon har koll på allt. När Johan förändras, märker hon att hon inte har koll på precis allt; inte Johan i varje fall. Hemma råkar hon ut för turbulens, och hon bestämmer sig för att be Johan om hjälp.
Niklas Krog är en författare som jag verkligen tyckt om länge, och även om den här boken skiljde sig från de andra av hans böcker jag har läst, är jag definitivt inte besviken! Språket är lätt, och boken i kortaste laget, så den passar också bra för er som är lite mer oerfarna när det gäller att läsa längre böcker!
Boken är en härlig kombination av realism och fantasy.

No comments:

Post a Comment