Saturday, May 14, 2016

Stress & Sömnproblem

   Jag har lite problem med att sova igen, så jag ska försöka blogga av mig lite stress och få ut lite tankar från huvudet.
   Jag ska kanske in till stan imorgon, tror det ska bli intressant att få lite ombyte och kanske få gå i lite butiker också. Jag ska antagligen inte handla speciellt mycket, men det ska ändå bli roligt att få kolla lite kläder och sånt.
   Jag har mitt första urvalsprov på måndag och jag känner mig både förberedd och oförberedd. Det känns som att jag kan det mesta, men jag tror inte riktigt att jag läst tillräckligt än. Jag är inte nervös, speciellt eftersom det bara är svenska och engelska som jag skriver på måndag, alltså ämnen som jag har talang för. Jag tycker också det ska bli roligt att få köra en längre sträcka på helt egen hand.
   Jag har också börjat planera min resa till Stockholm mer i detalj, och allt börjar falla på plats så småningom. Jag ser fram emot att få åka väldigt mycket, jag tycker det ska bli otroligt spännande och jag ser fram emot att få träffa de andra deltagarna i projektet och det ska bli så intressant att få resa. Dessutom så ska jag få träffa någon väldigt speciell i Stockholm, ni får mer detaljer senare.
   Jag ser till och med fram emot tågresan, jag har tänkt läsa en del av all den skönlitteratur som jag inte hunnit med under våren, vilket börjar bli en del med tanke på hur mycket faktalitteratur jag läst om och om igen med all läsning till urvalsprov och studentskrivningar. Det ska bli härligt att få slappna av med lite ny litteratur.
   Nu måste jag försöka sova snart, jag ska upp ganska tidigt på morgonen. Jag får hoppas på att det går bra med sömnen, jag har känt mig väldigt trött den senaste tiden.
   Kramar från Österbotten! <3
(Bilden i inlägget ägs inte av mig!)

No comments:

Post a Comment