Thursday, June 30, 2016

Förberedelser

Nu är det bara fem dagar, med idag räknat, kvar tills jag reser till Biskops Arnö igen. Jag ser fram emot det väldigt mycket, och har i liten grad börjat göra förberedelser; jag har plockat fram den ena resväskan, och igår tvättade jag första omgången kläder som ska med på resan. Jag ser verkligen fram emot att få börja packa och faktiskt börja förbereda mig inför att resa. Jag är verkligen taggad till tusen!
Något som oroar mig lite, är min rubbade dygnsrytm... Igår sov jag till två på dagen, vilket är extremt, till och med för mig. Jag hoppas på att kunna rätta till det åtminstone lite under de närmaste dagarna, så min dygnsrytm inte är helt åt skogen under min resa. Jag vill inte t.ex. sova mig igenom tågresan till Göteborg eller genom flyget till Arlanda.
Mentalt sett, är jag mer än bara förberedd på resan. Jag har längtat efter både författarträffen och att träffa min pojkvän så länge att jag knappt orkar vänta längre. Jag tror jag inte har varit så här otålig med något innan... Men jag tar det som ett positivt tecken, det måste ju betyda att jag faktiskt ser fram emot det och är redo att åka. Lite skrämmande är det dock att flyga för första gången, men också det kommer säkert att gå hur bra som helst.
Nu börjar det snart bli dags för mig att lägga mig, jag ska orka med en hel del idag också... Bland annat, lär det bli en cykeltur till biblioteket, om vädret tillåter, och antagligen kommer jag att jobba färdigt med ett utkast att skicka till min mentor. Jag ser verkligen fram emot att få lite feedback på projektet, och jag hoppas förstås på att den kommer vara mestadels positiv.

No comments:

Post a Comment