Monday, May 30, 2016

Att träffa sin pojkvän första gången

När jag reste till Stockholm träffade jag Konrad första gången. För er som inte vet det, lärde vi känna varandra via nätet och pratade i ett antal månader innan vi bestämde oss för att träffas när jag reste till Stockholm, något som var otroligt spännande. Vi visste båda att vi tyckte om varandra som mer än bara vänner, men vi undvek att använda termer som "pojkvän" och "flickvän" innan vi träffades.
Jag var förstås otroligt nervös (vem skulle inte vara nervös när man ska träffa någon första gången?), och vi hade kommit överens om att han skulle möta mig på tågstationen. Mina vänner har varit otroligt stöttande och glada för min skull, uppmuntrat mig och peppat mig inför att åka till Stockholm och träffa honom.
Jag vet att man hör många skräckexempel om att träffa folk via nätet, men för mig gick det bra. Så om ni lärt känna någon via nätet, ni har känt varandra länge, vill träffa varandra och möjligheten finns, så tycker jag definitivt att ni ska göra det. Om jag inte hade tagit chansen och träffat Konrad, vet jag att jag hade ångrat mig efteråt.
Ett förhållande på distans är säkert svårt, och jag är medveten om att det kommer kräva ansträngningar av oss båda för att få det att fungera. Men jag är också övertygad om att den tid jag spenderar med att vara hans flickvän kommer vara någonting helt nytt och otroligt spännande.

3 comments:

  1. Jag hittade min make via nätet. Vi pratade i ett halvår innan vi sågs. Första gången vi sågs blev vi tillsammans. Nästa gång vi sågs var tre månader senare - pga avståndet + ekonomi etc. Men den andra gången vi sågs förlovade vi oss. Nu, 8 år senare (förlovade oss imorgon för 8 år sedan) är vi gifta sedan 4,5 år tillbaka. Vi har tre barn.. :D Såå.. Bara man vill så går det!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Även om barn och äktenskap förstås ligger väldigt långt i framtiden, känns det väldigt uppmuntrande att få läsa att det faktiskt finns människor som klarar av ett långdistans förhållande. Vi är båda övertygade om att det kommer gå bra för oss :)
      Grattis till de åtta åren (en dag på förhand ^^ )

      Delete
    2. Det är så vackert att det går så bra för folk, att få lässa det känns som att ytterligare en person uppmanar oss vilket är otroligt härlig känsla :D

      Det du säger att "Bara man vill så går det bra" är ju såklart sant och jag vet vet att vi både vill samt att känslorna man har för varandra förändras inte av distansen. Om man har rätt känslor och vill att det ska gå bra finns det inget som kommer kunna stoppa en.

      Äktenskap och barn är det lite tid kvar för men jag vett helt säkert att det kommer gå toppen bra mellan oss :)

      Grattis till detta år trots det är lite tidigare och tack för den vackra kommenteren ^^)

      Delete