Monday, May 16, 2016

Mina första urvalsprov!

   Jag hade mina första urvalsprov idag, svenska och engelska. Jag åkte ner till Vasa på egen hand, och lyckades till och med hitta till rätt sal i Academill i tid! Jag känner mig så stolt, med tanke på att jag har ett ganska dåligt lokalsinne är det en väldigt stor prestation att hitta rätt på första försöket och dessutom kunna parkera på rätt gata!
   Proven gick också helt okei, även om jag tyckte frågorna till engelskan var väldigt konstiga. Dessutom så var provet väldigt mycket kortare än svenskan, vilket gjorde mig lite förvirrad. Jag skrev sju sidor text på svenskan, och sammanlagt ungefär två på engelskan, vilket känns lite udda eftersom de borde vara på samma nivå. Men jag känner mig lättad över att det är över, och dessutom tror jag att resultaten var i värsta fall acceptabla.
   Det var väldigt intressant att få köra ända till Vasa på egen hand, tror det är den längsta sträckan jag har kört på en dag. Jag känner mig lite trött, att köra bil kräver otroligt mycket fokus, så det kommer nog att åstadkomma någonting konstruktivt efter två urvalsprov och närmare tre timmar i bilen.
   Mitt nästa urvalsprov kommer vara om en vecka, på onsdag. Då får jag köra ner till Vasa igen, men den gången kommer det vara biologi jag ska skriva. Vi får hoppas på att resultaten kommer att vara lika bra som dagens resultat verkar ha blivit.
   Jag kommer antagligen att ta det lugnt resten av dagen, tycker faktiskt att jag förtjänar att ta det lite lugnt under kvällen.
   Jag ska antagligen till biblioteket imorgon, och antagligen ta en kopp te på mitt favoritställe då också. Jag ser fram emot morgondagen, men för stunden ska jag antagligen se ett avsnitt Supernatural och försöka slappna av lite. Så får jag hoppas på en god natts sömn ikväll.

No comments:

Post a Comment