Tuesday, May 24, 2016

Packat & Klart

Äntligen, säger jag bara! Allt är packat och klart, för på torsdag åker jag till Stockholm! Jag kommer åka ner till Vasa imorgon för mitt sista urvalsprov, biologin, och sova hos släktingar där. På morgonen åker jag till hamnen för att ta båten över till Umeå, och därifrån tar jag tåget ner till Stockholm! Oturligt nog, har jag blivit förkyld precis innan resan, men jag är redan på bättringsvägen och är övertygad om att resan kommer att gå hur bra som helst ändå.
Jag tycker det ska bli så spännande att få gå på mötet, och är verkligen supertaggad inför resan! Längtar efter att få vara i Stockholm, det är en helt och hållet ny plats för mig. Sen tycker jag förstås att det ska bli otroligt spännande att få träffa hela författargänget, och att få träffa Konrad. Jag hoppas verkligen förkylningen hinner gå över, jag orkar verkligen inte vara sjuk just nu, när det händer så mycket på en och samma gång.
Självklart är jag nervös också, jag har ju aldrig rest helt ensam förut. Men trots det, väljer jag att tro att resan kommer att gå bra. Jag orkar inte tvivla och vara orolig, jag behöver min energi till annat! Jag ser fram emot att kunna dela min resa med er! <3 Jag ska försöka hålla bloggen så gott uppdaterad som det går under de kommande dagarna, men vet inte hur mycket bloggande jag kan lova. Om inte annat, lär ni få se en massa härliga bilder när jag väl kommer hem ;)
Kramar från Österbotten! <3

No comments:

Post a Comment