Wednesday, August 17, 2016

Söndag!

   Så mycket har hänt under den här korta, korta dagen. Typ tusen gånger mer saker än jag förväntade mig när jag klev ur sängen i morse.
   För det första så har jag fått tag på de människorna jag ska bo på hos när jag kommer till Åbo, och nu har vi äntligen fått saker och ting fastspikade. Jag har officiellt en bostad! Jag har någonstans att vistas när jag inte är på universitetet! Det känns så härligt att veta vart man ska ta vägen.
   För det andra: jag har ett officiellt datum när jag ska flytta! Jag flyttar till min nya bostad på söndag! Jag ska ta tåget ner till Åbo, och ska få med mig alla nödvändigheter på sagda tåg. Jag har bokat min biljett och ska börja packa om så att jag får med mig alla saker jag behöver... Sedan är allt ordnat!
   Och den tredje nyheten som inte har kommit upp på bloggen tidigare: jag har sökt jobb! Och jag har bokat in två arbetsintervjuer till nästa vecka! Jag känner mig så vuxen och ansvarsfull (sedan när har jag blivit vuxen och ansvarsfull? Hjälp..), och trots att oddsen är emot mig eftersom Åbo är en så stor stad och tiotals personer kommer söka samma jobb som jag söker, är jag väldigt taggad på att få gå på arbetsintervjuer. Det ska bli så intressant att få testa sådant också, dessutom var det ju ett tag jag var engagerad i ett jobb.
  Så ja, mitt liv börjar ordna upp sig nu igen och jag har fortfarande kvar inställningen att allt kommer ordna sig. Jag är så taggad på att packa, komma iväg och faktiskt påbörja ett helt nytt kapitel i mitt liv.
   Tack för ert enorma stöd. Kramar från Österbotten (fram till Söndag!) <3

No comments:

Post a Comment