Thursday, August 11, 2016

Nu är jag förbannad

Ibland har man att göra med sådana människor som förtjänar att bli slagna i ansiktet med en stol... Idag har jag blivit utsatt för en sådan människa,
Som ni vet, så var det planerat att jag skulle flytta den 13e den här månaden, alltså den här lördagen, om två dagar... Jag säger "var" eftersom mina planer blivit riktigt rubbade. Jag kommer inte att flytta den här lördagen, och jag är riktigt arg över det här.
Jag hade blivit lovad en riktigt fin lägenhet, i utkanten av Åbo, planerat det tillsammans med hyresvärden i ett antal veckor, och bekräftade att jag skulle flytta lite över en vecka sedan. Idag får jag dock meddelande om att någon annan har fått lägenheten istället för mig, och nu bor där istället. Jag meddelade ca. 1½ vecka innan lördagen till hyresvärden (som kommer förbli namnlös genom inlägget) att jag kommer att flytta på lördag, och fick grönt ljus från henne. Jag har packat, förberett mig och mentalt blivit redo att flytta... Bara att åka i övermorgon då... Eller inte!
Det är inte det att jag inte fick just den här lägenheten som jag är så arg över, det är det att jag hade blivit lovad en lägenhet och inte fick den ändå. Det är 10 dagar tills jag måste, verkligen måste vara i Åbo, och jag har ingen lägenhet. Det känns väldigt otryggt och jag blir otroligt stressad av det. För att inte tala om otroligt arg. Känns som ett stort slag i ansiktet, och jag har ingen aning om vad jag ska göra för att kunna flytta när jag verkligen måste göra det.
Men nåja, jag försöker hålla en positiv attityd ändå, och jag är övertygad om att jag kommer att klara av det här också, trots att det antagligen kommer att bli problematiskt och det kommer att vara väldigt ansträngande för alla inblandade.
Så om någon av er som läser detta har något tips på hur man får tag på en lägenhet på tio dagar.. Så får ni gärna dela med er!

2 comments:

  1. Gick igenom samma sak förra året då jag sku flytta till Åbo, blev lovad en lägenhet och sen plötsligt fick nån annan den. Allt som blir sagt muntligt gäller tydligen inte, tyvärr måste det alltid finnas ett papper med namn på från båda sidorna :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, förstås skulle det ju finnas officiella papper med i bilden här också, men eftersom jag bor så långt ifrån Åbo ville jag skriva under pappren först när jag sett lägenheten (alltså på lördag då). Men det finns inget jag kan göra åt det nu, men riktigt dålig stil tycker jag ändå.
      Skönt att veta att man inte är den enda i alla fall. Otroligt tråkigt att det ska behöva hända. Hoppas i alla fall att ditt boende redde upp sig och att du har en bra bostad nu!

      Delete