Tuesday, August 16, 2016

Uppdatering: Min bostad

   Som ni vet, så har jag haft en del problem med projektet gällande att hitta bostad i Åbo (om ni inte vet det kan ni klicka er vidare till detta inlägg för att läsa om det). Men nu börjar jag äntligen se ljuset i slutet av tunneln. Vill börja med att tacka alla er som engagerat er, oberoende av om ni visat sympati och stöd eller kommit med både smarta och kreativa förslag på var jag kan hitta boende, eller till och med skickat tips på lägenheter. Mängden respons har varit överväldigande, och det känns otroligt bra att ha så här många människors stöd. Er hjälp och ert stöd betyder otroligt mycket för mig!
   Nu börjar valet av bostad vara gjort, och det återstående är att packa mina saker, komma överens om alla detaljer kring flytten och sen det att faktiskt komma iväg.      Efter alla problem och all stress känns det nästan overkligt att faktiskt få komma iväg.
   Från början var det ju tänkt att jag skulle dela en lägenhet tillsammans med en annan ung kvinna, men det blir en annan form av boende som gäller för mig åtminstone de första veckorna i Åbo. Som det ser ut nu (för det är fortfarande inte fastspikat) kommer jag att hyra ett rum i ett hus som ägs av ett äldre par, något som jag tycker är en väldigt bra första lösning.
   Förstås så är det här tillfälligt (alla ni som känner mig personligen vet hur stort behov jag har av eget utrymme och att få vara för mig själv med jämna mellanrum), och jag kommer att flytta till något eget eller delat så snart jag får möjligheten och det verkar som ett logiskt beslut att byta bostad.
   I nuläget är jag ärligt talat nöjd bara jag lyckas komma iväg och faktiskt kan börja studera. Jag skulle förstås föredra att få med mig allt på en gång, att kunna bo ensam och att kunna skapa mitt nya hem från grunden (vem skulle inte föredra det) men just nu så går det inte, och jag har accepterat det.
   Jag ser fortfarande flytten som något positivt och spännande, även om det inte riktigt blev som jag ursprungligen hade tänkt mig. Jag kommer förstås att vlogga om flytten och hålla er uppdaterade om alla detaljer kring den.
   Kramar från Österbotten!

No comments:

Post a Comment