Monday, July 4, 2016

Framme!

   Nu är jag framme vid Biskops Arnö, har spenderat några timmar här, och har deltagit i både samling och kvällste tillsammans med de andra författarna. Jag stortrivs i mitt rum, där jag delar kök och badrum med två andra svenska författare, som båda verkar väldigt trevliga (dömt av den begränsade kontakt jag haft med dem hittills). Naturen här är underbar, så förbered er på en massa bilder på träd, blommor och utsikt de närmaste dagarna. Gillar också att faktiskt kunna dra mig åt sidan, blogga, stretcha och färglägga (som är det jag gjort hittills i mitt rum), för trots att alla här är jättetrevliga, behöver jag få lite egentid också. Kommer antagligen att ha en hel del mer kontakt med åtminstone de svenska författarna, och ser fram emot att få lära känna hela gänget bättre.
   Flygresan gick bra, men landningen var väldigt obehaglig. Gillade inte de skarpa svängarna och kurvorna, och jag var inte heller förtjust i hur det skumpade när vi landade... Men jag hittade rätt flyg, fastnade inte i säkerhetskontrollen och jag kom säkert till Sverige, så jag är mer än nöjd! Skumpandet och kurvorna kommer jag ju att vara beredd på nästa gång, så det kanske inte kommer vara lika illa då.
   Är också tacksam för wifi här, eftersom det hittills verkar fungera väldigt bra, och låter mig kommunicera med alla nödvändiga personer och uppdatera bloggen, vilket gör att jag känner mig ännu mer hemma här. Mitt abonnemang fungerar nämligen inte utomlands, så utan wifi får jag inte tag på någon alls.
   Funderar på att flytta över lite bilder till datorn, och sedan ta en liten promenad ute i det fina vädret. Vår projektledare nämnde också något om ett öppet bibliotek, så där kanske man kan hitta lite kvällsläsning. Boken jag har med mig, Bli som folk, är ämnad för flygplansläsning, och tänker verkligen inte slösa bort det enda tidsfördrivet jag har ombord på att läsa på kvällen. Dessutom så råkar jag veta att de har ett väldigt fint bibliotek här, ett besök där är mycket möjligt innan kvällens slut.
Kramar från Sverige!
(Bilder: 1. Flyger bort från den finska kusten 2. En den av den sjö som omger Biskops Arnö, med diverse omgivande växtlighet)

3 comments:

  1. Njut av både natur och det fantastiska biblioteket, som ju är öppet dygnet runt! Bor du i stenhuset? H. Johanna (ser ut som att jag heter Edit på Googlekontot, men det är jag 😊)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tro mig, jag har redan njutit av naturen hälften av tiden jag spenderat här, genom att ta diverse små promenader (har stött ihop med både en svan, sniglar, en fantastisk solnedgång och en hjort). Har faktiskt tänkt hämta kvällsläsning ur biblioteket. Nej, jag bor inte i stenhuset, utan i inkvarteringsområdet med de röda, låga husen :)

      Delete
  2. Njut av både natur och det fantastiska biblioteket, som ju är öppet dygnet runt! Bor du i stenhuset? H. Johanna (ser ut som att jag heter Edit på Googlekontot, men det är jag 😊)

    ReplyDelete