Sunday, July 24, 2016

Äntligen hemma!

Nu har vi äntligen kommit hem från Sverige. Resan har varit väldigt intressant, men jag har också varit väldigt trött. Jag har nämligen spenderat ungefär halva juli i Sverige, så jag börjar faktiskt bli lite trött på att vara utomlands (trodde aldrig att jag skulle bli trött på att resa, men tydligen så är det möjligt). Kommer förstås vara ganska trött ett tag, men jag har massor av saker att göra, så jag har inte riktigt tid med att vara alldeles för trött.
Bland annat, så har jag massor av saker att göra inför flytten till Åbo. Jag har massor av saker att packa ner (jag skaffade en söt plastlåda att packa kläder och sådant i från IKEA under resan), förbereda, och så måste jag få tag på en bilkärra tills vi ska köra ner till Åbo, för det finns inte en chans att vi får plats med alla mina saker i bilen. Speciellt sängen skulle kunna vara aningen problematisk... Aningen.
Jag ska också börja göra adressändringar och sånt, och jag är verkligen taggad på att få flytta snart. Det ska bli otroligt spännande att få åka till Åbo, börja plugga och få träffa mängder av nya människor. Jag tror att det är början av resten av mitt liv, och jag ser det som mitt största äventyr hittills.

No comments:

Post a Comment