Friday, July 29, 2016

Jag Mår Inte Bra

   Ni som läst rubriken anar säkert att det här inlägget kommer att bli ganska deppigt och jobbigt. Så om ni inte är intresserade av sådant, kan ni lika gärna sluta läsa nu genast, och klicka er in på något gladare på bloggen.
   Men som rubriken säger, så mår jag inte bra. Jag sover inte ordentligt, och har ingen egentlig matlust. Jag känner mig också konstant stressad och rastlös, och får ändå ingenting gjort. Till exempel så behöver jag städa, men av någon orsak känns det som att jag inte orkar göra det, trots att jag egentligen vill. Idag hade jag till exempel planerat in ett väldigt produktivt program, men jag kom ingen vart med det. Jag sover relativt länge, men känner mig inte utvilad när jag stiger upp. Jag äter, men känner mig inte hungrig.
   Helt ärligt, förstår jag inte riktigt vad det är för fel på mig, men jag gissar att det är stressen som orsakar det, åtminstone till en viss mån. Jag har en tendens att bli väldigt stressad ganska snabbt, och den stressen tar sig ofta uttryck som just sömnproblem och problem med aptiten. Eftersom jag ska börja på universitet till hösten, flytta hundratals kilometer och börja bo i en helt ny stad, är jag väldigt stressad inför det. Jag tycker att det kommer bli otroligt spännande och roligt att flytta och få börja på universitet, men det är förstås otroligt stressande att vara ansvarig för att så många saker ska gå rätt samtidigt, och jag tvivlar på att jag är den enda som känner av sån stress just nu.
   Jag ska snart flytta, och jag har fortfarande ingen aning om vilket datum flytten kommer att äga rum, så jag kan inte förbereda den. Jag har redan hittat en lägenhet som jag verkligen vill ha, så nära min drömlägenhet man kommer på en budget för någon som ska studera. Jag tror helt ärligt talat att det är på grund av flytten jag mår så dåligt. Stressen över att flytta, och att dessutom inte veta när det blir, tär otroligt på mig.
   Jag är i allmänhet ganska spontan av mig, men när det gäller stora saker, som till exempel att flytta, är det väldigt stressigt för mig att inte veta exakt hur det blir länge på förhand. Och med tanke på att jag måste flytta inom de närmaste veckorna, finns det inte längre något "länge på förhand" då jag kan vara förberedd.
   Men trots stressen och alla negativa tankar som surrar omkring i mitt huvud just nu, är jag faktiskt övertygad om att det kommer lösa sig. Jag är av någon okänd orsak helt säker på att jag kommer att ha en väldigt bra framtid i Åbo, att jag kommer trivas på universitet och att alla mina bekymmer och allt det jag är orolig som har med universitetslivet att göra, kommer lösa sig bara jag får veta datumet för flytten.
   Jag känner mig verkligen redo att flytta och börja på universitet. Jag är så taggad på att få inleda livet som vuxen människa på riktigt, ha egen lägenhet, studera och allt möjligt annat som jag kommer att få göra nu under hösten. Önska mig lycka till!
Kramar från Österbotten!

No comments:

Post a Comment