Sunday, July 10, 2016

Göteborg

   Sitter på en soffa i Göteborg och ska blogga lite kort. Pojkvännen är för tillfället M.I.A., han har gått ner i källaren för att hämta något. Har haft en väldigt mysig dag tillsammans med honom, snart ska vi gå ut och utforska stan lite närmare. Fick också träffa hans vänner, riktigt trevliga hela bunten.
   Äventyret på Biskops Arnö är sedan några dagar tillbaka slut, och har kommit fram till att jag verkligen saknar den vackra naturen, men framför allt människorna jag träffade där. Som tur är, kommer vi ju att ses igen i november. Jag ser redan fram emot det, och håller kontakten med ett antal av dem via nätet. På grund av den saknaden, är dagens bilder från Biskops Arnö och inte Göteborg... Fast det lär dyka upp bilder härifrån så småningom också. Göteborg är, av vad jag sett hittills, väldigt vackert.
   För er som undrar hur det går med att vara allo pisco vegetarian, det går bara fint. Jag har inte ätit kött på en vecka, och saknar det inte alls. Jag har börjat utveckla en riktig förkärlek för vegetarisk mat och jag mår verkligen bra över att ha genomgått en sån förändring. Under resan fick jag också veta att 6% av svenskar är vegetarianer, vilket jag tycker är väldigt imponerande... Bra för miljön också.
   Pojkvännen har dykt upp igen, så det är väl dags för någon slags aktivitet nudå. Säkert något precis lika spännande som vanligt. Åker hem om två dagar.
Kramar från Göteborg!

No comments:

Post a Comment