Tuesday, July 5, 2016

Kvällspromenader & Lite bilder

   Kom precis tillbaka från en trevlig liten skriv-session i biblioteket på skolan... Fast det blev inte så mycket skriva av. Jag, precis som alltid, började genast prata med en av främlingarna som är här av samma orsak som jag, Ordskalv, och det slutade med att vi pratade i ungefär 40 minuter om allt mellan himmel och jord. Jag har träffat de finska deltagarna också, men de håller sig än så länge för sig själva... Fast mina landsmän är ju kända för sånt! Inte för att det är en negativ sak.
   Fick också idag det glada beskedet att man får låna cyklar från receptionen, det kommer antagligen att inträffa för eller senare för min del. Jag har knappt spenderat någon tid alls i mitt rum, bara använt det för att "mellanlanda" när jag skulle hämta något, sova eller blogga/skriva med folk hemma.
   Naturen här är verkligen underbar, och känns inte som att jag har speciellt mycket tid för att sitta inne och uggla när det finns så mycket nytt och spännande att se, så nära mig. Jag kommer antagligen också att gå ut när jag har bloggat klart, och ta ännu mer bilder. (Jag, som alltid är så dålig på att komma ihåg att ta bilder, har redan plåtat ungefär 200 på mindre än ett dygn...)
   Hade också det stora nöjet att stöta ihop med den finska nationalfågeln på en av mina många promenader. Har också sett ett antal sniglar, som jag ivrigt fotograferat. Såg en hjort av något slag också, men den hann komma undan min kamera.
   Dom jag pratat med hittills verkar väldigt trevliga, och ikväll så kommer vi att få lyssna till en föreläsning av en författare. Det ska bli väldigt intressant att få se vad han har att säga om författarskap och litteratur.
Kramar från en liten ö!

No comments:

Post a Comment